marți, 1 mai 2012

Bruxelles

    Am petrecut o zi și în capitala Belgiei, Bruxelles, parte a excursiei în Țările de Jos.
    Fiind relativ aproape, câteva ore cu trenul din Amsterdam, am ajuns în jurul prânzului la primul obiectiv: Atomiumul. Proiectat în urmă cu mai bine de 50 de ani, monumentul de oțel e singura rămășiță a expoziției internaționale pentru care a fost construit. Acum, cele nouă sfere uriașe reprezintă una din atracțiile principale ale capitalei Europei.


    Cinci sfere au fost deschise vizitei. Fiecare sferă era împărțită în două nivele, având diverse expoziții despre istoria construcției, a perioadei când a fost ridicată și alte curiozități. Dar ce e cel mai frumos de văzut e priveliștea de sus, umbrele sferelor dând o imagine ciudată peisajului...



    Pasajele ce conectează sferele sunt dotate fie cu scări rulante, fie normale. Câteva din ele sunt dotate cu lumini multicolore, care te poartă parcă printr-un episod dintr-un serial SF...



    De la Atomium am mers în Piața Centrală (Grand Place), locul care, istoric și geografic, e inima Bruxelles-ului.
    Am petrecut câteva ore acolo, delectându-mă la terase savurând bere, degustând ciocolată și lăsând loc și pentru waffe...




    Pentru unii cea mai importantă atracție din Bruxelles, mica statuie de bronx a copilașului gol ce face pipi in public e puțin dezamăgitoare. Asta din cauza mulțimii de turiști ce se îngrămădește la fântână...și a dimensiunii în sine a statuii. Dar, de dragul ghidului și a pozei, am fost și eu acolo:


Mai interesant e Muzeul Orașului (City Museum), care găzduiește la ultimul etaj o colecție a hăinuțelor cu care a fost îmbrăcată statuia de-a lungul timpului: Elvis Presley , cosmonaut, soldat al războiului civil, samurai japonez și...

 :)

    Deși scurtă, vizita în Bruxelles a fost deosebit de interesantă, și recomand oricui e aproape să dea o fugă. Chiar și numai pentru acele waffe delicioase și pentru maeștrii ciocolatieri.
    Toate pozele aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog semnaţi-vă dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc!