luni, 14 septembrie 2009

Bronx Zoo

Cum poti sa petreci una din ultimele zile calduroase din vara ce se termina vazand cu ochii, altfel decat vizitand o atractie a New York-ului ? Asa am facut eu azi, stand aproximativ 6 ore la Gradina Zoologica din Bronx. De la ora 11 pana spre ora inchiderii (5 pm), ziua a trecut fara sa-mi dau seama. Atatea atractii si animale exotice in jur, o vreme superba si o gradina minunata ! A meritat pe deplin biletul de intrare (15 $), plus atractiile extra ce le-am platit ulterior .
Intrarea am facut-o la Asia Gate (una din cele 5 intrari). Putin dezamagit initial, pentru ca ceea ce trebuia sa fie acolo - JungleWorld - si putin mai incolo - Tiger Mountain - era fie fara animale, fie inchis .

Cu o usoara dezamagire am mers mai departe (nu pot sa nu apreciez faptul ca peste tot erau harti ale gradinii, cu un urias semn "You are here", ceea ce a facut foarte usoara gasirea punctelor de interes), indreptandu-ma catre ceea ce voia sa fie Bears .Din toti ursii anuntati, am vazut doar un singuratic urs polar, plictisit de turistii care il tot indemnau "swim bear, swim !"

World of Birds
Ei, aici da.Prima atractie in adevaratul sens al cuvantului. O cladire cu 2 niveluri (parter + 1 etaj) doar cu pasari din toate colturile lumii .M-a amuzat foarte tare o ciufulita de pasare care statea langa geam si se uita nestingherita la toti care o fotografiam indeaproape :

O alta pasare (din pacate nu am putut surprinde in poze cat de "pufoasa" si de "moale" arata) efectiv chema oamenii la ea. Daca te indepartai de ea, ciripea foarte zgomotos, dadea cu ciocul in geam, se agita sa vii inspre ea inapoi. Cand te apropiai,tacea si te studia cu atentie .

O diversitate de pasari, in diferite medii foarte impresionant aranjate .Cel mai mult mi-a placut Toco Toucan, vazusem in multe poze si filme pasarea (am impresia ca si pe ceva ambalaj de ciocolata...), si experienta de a o vedea asa de aproape "pe viu" a fost extraordinara

In plimbarea de dupa, am trecut pe langa marele bizon american si niste "lei de mare" care se jucau in apa .
O alta atractie superba a fost cea numita Madagascar .Un spatiu amenajat special cu animale si insecte de pe acea insula. Evident, nu puteau lipsi simpaticii lemuri :

Un lucru interesant e ca desi foarte activi, nu exista geam sau plasa de protectie intre ei si vizitatori. Vazand langa spatiul lor de joaca un ingrijitor, l-am intrebat daca nu vor sa iasa din habitat lemurii. A zis ca da, ies de multe ori.Continuand discutia l-am intrebat ce se intampla atunci.Si mi-a zis ca ii stropeste cu apa si atunci se retrag, pentru ca nu le place sa fie apa pe blana lor. Slujba acelui ingrijitor era,toata ziua, sa pazeasca lemurii cu un spray cu apa sa nu iasa afara. Nice job, huh ?
Dupa Madagascar am mers sa mananc ceva, tot in interiorul gradinii. Am luat ceva si m-am asezat in spatiile special amenajate afara langa restaurant sa mananc. Nu mare mi-a fost mirarea sa vad doi pauni plimbandu-se printre mese si ciugulind mancarea ce cadea jos de la oameni. A fost extraordinar sa vezi acele pasari frumoase mergand nestingherite printre oameni !

Pentru 3$ extra am mers la Butterfly Garden .O sera speciala plina cu fluturi. Erau peste tot, se asezau pe oameni, se plimbau pe jos, o priveliste minunata !

Mouse House : evident, si rozatoarele aveau locul lor special :) De la obisnuitii soareci de casa (foarte sugestiv aveau amenajat spatiul) pana la vechiul meu prieten hamsterul pitic, si acolo a fost foarte interesant .

World of Reptiles & Congo Gorilla Forest nu au fost foarte spectaculoase, dar interesante prin diversitatea de animale.
Mai mult mi-au placut Birds of Prey, Aquatic Bird House si Sea Bird Aviary, unde mi-au furat privirile cateva specii de flamingo extraordinare !

Catre final am asistat si la hranirea pinguinilor, nerabdatori sa isi primeasca a doua masa din zi de la o ingrijitoare.

Epuizat dupa atatea ore care au zburat, am mai rezistat sa merg pana la African Wild Dogs (care se ascundeau de caldura, si cu greu am vazut in departare doi caini) si la girafe.

Cu ochii pe harta mereu, pot zice ca am acoperit cam tot ce se putea vizita. Restul pozelor aici. Picioarele m-au durut pe masura dupa atatea ore de plimbare :)
O experienta minunata in natura pe care o recomand oricui va avea ocazia sa vina in New York !

2 comentarii:

  1. Foarte tare colega,baga mare,lumea e frumoasa si merita vazuta.

    De la bunul tau prieten,
    Masteru'

    P.S:Cum ai ajuns in state?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca cu avionu?...sau poate la containerul chinezesc?...How knows? :D (tot :D).

    RăspundețiȘtergere

Vă rog semnaţi-vă dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc!